4.1.12

Sos francuski musztardowy i masło bazyliowe

Mam już dość tłustych i ciężkich dań którymi żywimy się w ramach dojadania po Świętach. Marzyła mi się sałata i kromka chleba z masłem bazyliowym. Polecam. 




Sos francuski, musztardowy:
  • ok. 1/2 szklanki oliwy z oliwek 
  • 3 łyżeczki soku z cytryny
  • 3 łyżeczki musztardy ,,Francuskiej" gruboziarnistej 
  • 1/2 łyżeczki pieprzu mielonego
  • 1płaska łyżeczka soli
Wszystkie składniki umieszczamy w szklanym naczyniu ze szczelnym zamknięciem i energicznie potrząsamy do wymieszania się składników. 

Można przechowywać w lodówce przez kilka dni. 




Masło bazyliowo-cytrynowe:

  • 100 g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 garść listków bazylii drobno posiekanych 
  • 1/2 łyżeczki skórki otartej z cytryny (skórkę ścierać na drobnych oczkach tarki) 
Masło z pozostałymi składnikami umieszczamy w szklanym naczyniu. Mieszamy aby składniki dokładnie się połączyły. Schładzamy w lodówce. 





Domowy wyrób

6 komentarzy:

  1. Taki sosik też przygotowuję, tylko dodaje musztardy dijon. Smakowity :)

    OdpowiedzUsuń
  2. sos i masełko znam:) tylko do tego drugiego nie dodawałam skórki z cytryny. fajny pomysł :)

    kulinarnyoliwek.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. masło ziołowe mmm :) szkoda, że moja bazylia padła:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dusiu, można również dodać szałwię, miętę lub natkę pietruszki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...