9.2.12

Pieczeń rzymska albo klops




Klops brzmi źle, nawet bardzo źle, jak na to pyszne i proste danie. Pieczeń rzymska z kolei powinna mieć w środku jajko, a tego nie lubię. Dlatego zrobiłam pieczeń rzymską po swojemu bez jajka i klopsem jej nazwać nie mogę:)
A jako dodatek sos z pieczarek i suszonych leśnych grzybów, przepis na sos, już wkrótce.

Polecam:)




Pieczeń rzymska 

Składniki: 
  • 1,5 kg. mielonego mięsa wieprzowego (szynki)
  • 2 średnie cebule, bardzo drobno pokrojone
  • 2 jajka 
  • 3 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka świeżo zmielonego pieprzu
  • 2 łyżeczki papryki w proszku
  • 2 małe czerstwe kajzerki namoczone w wodzie 
  • olej roślinny
  • 2 łyżki masła
Sposób przygotowania: 
  1. Cebulę smażymy na 2 łyżkach oleju do zeszklenia. Kajzerki zalewamy wodą i czekamy aż zmiękną. Odciskamy wodę. 
  2. Piekarnik nagrzewamy do 180 oC. 
  3. W dużej misce łączymy mięso, jajka, przyprawy, zeszkloną cebulę, odciśnięte z wody bułki, sół, pieprz i paprykę w proszku. Dokładnie mieszamy, ręką lub za pomocą miksera. Mięso przekładamy do 1 lub 2 form keksowych wysmarowanych masłem i posypanych tartą bułką. 
  4. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 1 godz., pieczemy do suchego patyczka. Po wyjęciu z piekarnika, pieczeń odstawiamy na kilka minut do ,,uspokojenia". Następnie wyjmujemy z formy i kroimy w plastry 2 cm grubości. Polewamy sosem. 
Przygotowanie sosu: 
  1. W trakcie pieczenia z mięsa wytopi się sos, który należy zlać do małego garnka. Doprowadzić do wrzenia i dodać 2 łyżki masła. Gotować na średnim ogniu ok. 5 min do momentu kiedy sos zostanie zredukowany i lekko zgęstnieje. Uważajmy aby sosu nie przypalić. Jeśli jest go mało, czas gotowania będzie krótszy. 
Podajemy z  sosem pieczarkowo-grzybowym, pure ziemniaczanym lub kopytkami


Pieczeń bez dodatków wygląda niepozornie, dopiero sos dodaje jej uroku.






9 komentarzy:

  1. Swietne zdjecia! I choc takie dania nie sa do konca w moim guscie, slinka cieknie mi na sam widok :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję. To prawda nie każdy lubi pieczone kotlety mielone, ale jeśli już lubi to naprawdę polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest właśnie to, tylko że ja muszę zrobić z jajkiem, moje dziecko, w czasie Świąt Wielkanocnych u siostry do kanapek jadło tylko to, trzeba więc zrobić córeczce przyjemność w te wakacje. Swoja wędlinka jest najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szukałam przepisu na pieczeń i skorzystałam z tego, głównie ze względu na prostotę. I mnie, i mężusiowi bardzo smakowało (ja nie przepadam za mielonymi). Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny przepis i super blog :) W mojej pieczeni-klopsie znalazły się jeszcze obowiązkowo: spory pęczek natki pietruszki, czosnek i tymianek, a wierzch posmarowałam musztardą węgierską. Chodziła za mną taka pieczeń od dłuższego już czasu. Wypróbowałam też przepis na drożdżówki z serem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno warto wypróbować i taki sposób, bo brzmi bardzo fajnie :)

      Usuń
  6. Pieknie sie prezentuje,jeszcze lepiej smakuje;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...