7.4.14

Gofry biszkoptowe pieczone

Marzyłam o gofrach, ale nie mam dobrej gofrownicy. Na szczęście w Lidlu pojawiły się silikonowe formy właśnie do gofrów. Ja upiekłam je w podwójnej formie, ale jeśli nie macie 2 szt. ciasto można wlać tylko do jednej foremki i niczym jej nie przykrywać, po prostu ,,gofrowy" wzorek wyjdzie tylko z jednej strony. 

Polecam, dzieci będą zachwycone :) 





Gofry biszkoptowe

Składniki na 10 gofrów:
  • 5 jajek (żółtka i białka osobno)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej tortowej 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
Sposób przygotowania:

Piekarnik rozgrzać do 180 st.C 
W misie miksera z białek ubić pianę, pod koniec ubijania dodawać partiami cukier, miksować do chwili kiedy piana będzie lśniąca i sztywna. Cały czas ubijając, dodawać po jednym żółtku. Kiedy wszystkie żółtka są już dokładnie wymieszane z pianą do misy przesiać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dokładnie i delikatnie wymieszać przy pomocy kuchennej łopatki. 

Silikonowe formy do gofrów posmarować roztopionym masłem, napełnić niewielką ilością ciasta. Przykryć formę drugą częścią, postawić na blasze i wstawić do gorącego piekarnika. 
Piec ok. 15-17 min. 
Wyjąć z pieca, chwilę przestudzić na kuchennej kratce, następnie wyjąć gofry z formy. Napełnić kolejną porcją ciasta i piec. 

Zimne gofry przybrać bitą śmietanę, owocami lub np. lemon curd i czekoladą. 

Smacznego.






Gofry można upiec nie tylko w specjalnej gofrownicy, ale i w silikonowych foremkach.
Moje są z Lidla. 






<<Drożdżowe ,,Tosty Francuskie">>

<<Rogaliki drożdżowe z marcepanem i czekoladą>>
<<Rogaliki z konfiturą wiśniową >>




Smaki dzieciństwa


3 komentarze:

  1. Uwielbiam, ale nigdy nie piekłam musze spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale bajer! Nie wiedziałem, że jest taki wynalazek. Na dniach lecę do Lidla, bo też lubię gofry, a dedykowanej gofrownicy nie posiadam. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. genialne! jakie grubaski. ja mam gofrownicę :]

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...